Založ si blog

Fajných 88!

„Čakala som skupinu vegetariánov oblečených v zelenom.“, povedala raz na margo našej organizácie členka EnviroFuture, nezávislej (takmer undergroundovej) skupiny študentov Univerzity Mateja Bela. Stereotyp je ako železné spodné prádlo. Ak sa povie organizácia zameraná na šírenie osvety v oblasti ochrany životného prostredia – dokonca organizácia, ktorá na celej univerzite zaviedla separovaný zber odpadu, prvý dojem býva zpravidla klamný. No dobre, teraz dvihnite ruky tí, ktorí si nepredstavili hippiesákov, ktorí evidentne na sebe šetria vodou? Myslím, že je vás málo.

Povedať, že sme skupina obyčajných mladých ľudí, nebude asi pravda. Odkedy som sa rozhodla pridať do EnviroFuture, môj pohľad na moju budúcnosť sa zmenil. Nikdy som nevidela pokope viac odhodlanejších študentov, viac entuziazmu a chuti meniť veci okolo seba. Dovtedy som si myslela, že slovenská demokracia zažíva krízu, z ktorej sa už nikdy nedostane. Mala som pocit, že mladí ľudia nie len že nemajú záujem participovať na verejnom živote, myslela som si, že magické slovko „zisk“ je v nás zakorenené viac ako čokoľvek iné.

Preto ma prekvapilo, že iniciatíva urobiť niečo pre naše životné prostredie vzišla práve od študentov Ekonomickej fakulty UMB. Teraz máme už členov z každej fakulty, okrem právnickej (čo stojí za zamyslenie). Posledný mesiac sa k nám pridali nový členovia – Eliška a Palko a som si istá, že v ostatných to vzbudilo nádej, že to čo robíme, má ohlas aj medzi ostatnými študentmi. Tento rok toho pripravujeme pomerne veľa a ja dúfam, že nič z toho nie je nad naše sily a všetko dopadne dobre.

Týmto sa dostávam ku hlavnej udalosti nášho akademického roku. Konferencia! Veľké slovo, 11 písmen, veľká udalosť. Presne 88 dní máme do zorganizovania konferencie o eko-univerzitách na Slovensku, ktorá sa uskutoční na našej alma mater, na UMB. Súčasťou konferencie budú prednášky, okrúhle stoly, diskusie a na záver trochu príjemného – divadelné predstavenie, ktoré pre nás pripravujú študenti herectva z Akadémie umení v Banskej Bystrici.

Nasledujúcich 88 dní bude nabitých radosťou, stresom, zábavou a ešte všeličím iným, na čo sa zatiaľ neodvážim pomyslieť, ale bude to pecka! 🙂

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

envirofuture

"Realitou našich dní je krehkosť našej planéty." (JF Kennedy) Skupina obyčajných ľudí, ktorí sa odhodlali na neobyčajné veci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1466x
Priemerná čítanosť článkov: 1466x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy